ІІІ. ЕСЕН
Въпроси за
самостоятелна работа в клас
ІІІ.42./ІІІ.43. Защо всички хвалят
есента –преводачка?с.5.
“Клони – дебели речници в кафява подвързия.”
“Есента превежда листата на дърветата от зелен
език на жълт”, “ябълките и крушите превежда на
узрял език”.
ІІІ.43./ІІІ.42. Кой сменя зелената
си перушина с жълта и отлита?с.5.
Листата на дърветата.
ІІІ.44./VІ.88. Как изглежда
последният ден на месец септември?с.25.
“Последният ден на месец септември, нахлупил
книжната си шапка до очите, се спъна в последния
лъч на залеза и се търкулна презглава.
- Още един ден се изтърколи. – въздъхна
годината…”
ІІІ.45./ІІІ.46. Каква работа
вършат есенните дни?с.25.
Ябълков, шипков мармелад; дърва за зимата и за
приказката.
ІІІ.46./ІІІ.45. Какви са тухлите,
перденцата, чергата от етажа на есента!с.25.
“Бяла слана”,”тънка мъгла”,”жълта черга от
жълти листа”с.46.
ІІІ.47/ІV.59. Защо Прасчо обича
есента?с.46.
Заради шоколадовите бузи на жълъдите.
ІІІ.48/ІІІ.49. Разкажете за
есенния вятър и листата.с.50,56,95,163.
с.50. – листа-злато; с.56. – люлка за листата; с.95. –
перушинен дюшек от листата – акробати; с.163 –
листата, опрени на жълтите си длани, молят се за
вятърни бастунчета.
ІІІ.49/ІІІ.48. Кой кърпи
одрипавялото кожухче на поляната?с.56.
С лилави кръпки – кърпикожухът.
ІІІ.50/ІІІ.71. Как дъбовете се
готвят за зимата?с.69.
“Готвейки се за зимата дъбовете си бяха ушили
зелени терлици от мъха и сега той обгръщаше
кафявите им крака от всички страни.”
ІІІ.51./ІІІ.52. Кой прилича на
Слончо и кой на хобота му?с.180.
полето – “полегнал на лявата си страна Слончо”,
реката –“мокър хобот”.
ІІІ.52/ІІІ.51. Петя Караколева на
какво оприличава реката през есента?с.179-180.
Гората през есента прилича на “звездни небеса с
безброй жълти звезди”.
ІІІ. ЕСЕН
Въпроси за
самостоятелна работа у дома или в библиотеката
ІІІ.53 Заспали по клоните жълти
петли – кои ли са те?с.40. Дюлите.
ІІІ.54. Защо врабчето казва:
имаш ли мед в дънера си и плодовете ти са
сладки?с.5. Т
Изисква се отговор –
разсъждение. Да се даде възможност на повече деца
да се опитат да размислат гласно и дори да
оспорят мнението на другарчетата си. |