Идеи за провеждане на уроци
Въпроси за състезание
Напишете писмо до авторката

ІІІ. ЕСЕН

Въпроси за самостоятелна работа в клас

ІІІ.42./ІІІ.43. Защо всички хвалят есента –преводачка?с.5.
“Клони – дебели речници в кафява подвързия.” “Есента превежда листата на дърветата от зелен език на жълт”, “ябълките и крушите превежда на узрял език”.

ІІІ.43./ІІІ.42. Кой сменя зелената си перушина с жълта и отлита?с.5.
Листата на дърветата.

ІІІ.44./VІ.88. Как изглежда последният ден на месец септември?с.25.
“Последният ден на месец септември, нахлупил книжната си шапка до очите, се спъна в последния лъч на залеза и се търкулна презглава.
- Още един ден се изтърколи. – въздъхна годината…”

ІІІ.45./ІІІ.46. Каква работа вършат есенните дни?с.25.
Ябълков, шипков мармелад; дърва за зимата и за приказката.

ІІІ.46./ІІІ.45. Какви са тухлите, перденцата, чергата от етажа на есента!с.25.
“Бяла слана”,”тънка мъгла”,”жълта черга от жълти листа”с.46.

ІІІ.47/ІV.59. Защо Прасчо обича есента?с.46.
Заради шоколадовите бузи на жълъдите.

ІІІ.48/ІІІ.49. Разкажете за есенния вятър и листата.с.50,56,95,163.
с.50. – листа-злато; с.56. – люлка за листата; с.95. – перушинен дюшек от листата – акробати; с.163 – листата, опрени на жълтите си длани, молят се за вятърни бастунчета.

ІІІ.49/ІІІ.48. Кой кърпи одрипавялото кожухче на поляната?с.56.
С лилави кръпки – кърпикожухът.

ІІІ.50/ІІІ.71. Как дъбовете се готвят за зимата?с.69.
“Готвейки се за зимата дъбовете си бяха ушили зелени терлици от мъха и сега той обгръщаше кафявите им крака от всички страни.”

ІІІ.51./ІІІ.52. Кой прилича на Слончо и кой на хобота му?с.180.
полето – “полегнал на лявата си страна Слончо”, реката –“мокър хобот”.

ІІІ.52/ІІІ.51. Петя Караколева на какво оприличава реката през есента?с.179-180.
Гората през есента прилича на “звездни небеса с безброй жълти звезди”.

ІІІ. ЕСЕН

Въпроси за самостоятелна работа у дома или в библиотеката

ІІІ.53 Заспали по клоните жълти петли – кои ли са те?с.40. Дюлите.

ІІІ.54. Защо врабчето казва: имаш ли мед в дънера си и плодовете ти са сладки?с.5. Т

Изисква се отговор – разсъждение. Да се даде възможност на повече деца да се опитат да размислат гласно и дори да оспорят мнението на другарчетата си.

Hosted by uCoz