Идеи за провеждане на уроци
Въпроси за състезание
Напишете писмо до авторката

УРОК № 5

Идеи за използване на романа “Най-златното злато” в уроците по родинознание

Нравствено-естетическата насоченост на творбата дава възможност да я използваме много сполучливо за формиране на екологично мислене. Едно от тълкуванията на романа-приказка е възприемането на родния край като най-златното злато. Много сполучлива форма би било едно занятие-екскурзия. Задачата на децата може да бъде:
Да търсим, да почувстваме, да открием живото вълшебство на нашия роден край – нашето най-златно злато! Да помислим, как да го опазим.

Друг начин, по който можем да използваме детските читателски възприятия, е припомнянето на подходящ момент от книгата, във връзка с изучавания природонаучен материал. Например: гората – с. 15 и с. 122; дънерите се готвят за зимата – с. 69; водата – с. 58; дъжд – как го посрещат цветята – с.60-61; грижливият дъжд – с.74; пролетен дъжд – с.84; гнездото – с.102; за летния дъжд с.115 и с.116; за подземните води – с. 58.

Особено интересен е пасажът на с.122: “Както казва приказката, корените на една гора са свързани помежду си и тревогите и на най-хилавото храстче са тревоги на цялата гора.” Този откъс е особено подходящ при разглеждане на взаимовръзката между живата и неживата природа, между биологичната и обществената среда.

Художествените детайли, изграждащи образите на годишните времена също могат да послужат за емоционално обогатяване на урока по природознание.

Урок 1 | Урок 2 | Урок 3 | Урок 4 | Урок 5

Hosted by uCoz